Tekstgrootte
Een basisschool is continu in beweging, zo ook de Meester Kremerschool. Onze school is een lerende organisatie die de ontwikkelingen in het onderwijs volgt en elk jaar nieuwe zaken oppakt.
We kijken met veel enthousiasme uit naar het schooljaar 2023-2024, waarin we samen met u en onze leerlingen weer talloze nieuwe avonturen zullen beleven. Ons team heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan het plannen van verbeteringen en vernieuwingen om de kwaliteit van ons onderwijs nog verder te versterken.
Hierbij delen we graag de belangrijkste punten waar we komend schooljaar aan gaan werken:
1. Keuze nieuwe Taalmethode en kwaliteitskaart Taal/Woordenschat:
We streven ernaar om de taalvaardigheid van onze leerlingen naar een hoger niveau te tillen. Daarom gaan we zorgvuldig een nieuwe taalmethode selecteren en werken aan een kwaliteitskaart voor Taal/Woordenschat.
2. Teamontwikkeling (omgaan met elkaars talenten):
We geloven sterk in het benutten van de unieke talenten van ons team. In het komende jaar zullen we ons richten op teamontwikkeling, zodat we nog beter kunnen samenwerken en elkaars kwaliteiten optimaal kunnen benutten.
3. Logo 3000 groep 1/2:
We zullen het onderwijs voor de jongste leerlingen verder verbeteren door structureel methet Logo 3000-programma te werken. Indien nodig zullen we ook onderzoeken of er aanpassingen nodig zijn voor groep 3/4 na de keuze van de nieuwe taalmethode.
4. Leerling Volg Systeem (LVS) en Sociaal-Emotionele Ontwikkeling:
We gaan een nieuw LVS implementeren om een gedetailleerder beeld te krijgen van de leerlingen en zullen ook werken aan het meten en stimuleren van de sociaal-emotionele ontwikkeling.
5. ICT Visie en Digitale Geletterdheid:
Het digitale tijdperk vraagt om nieuwe vaardigheden. We zullen onze ICT-visie versterken en werken aan digitale geletterdheid bij onze leerkrachten en leerlingen.
6. Burgerschapsvorming:
Het is belangrijk dat onze leerlingen zich ontwikkelen tot betrokken en verantwoordelijke burgers. We zullen daarom extra aandacht besteden aan burgerschapsvorming.
7. Kwaliteit Analysevaardigheden:
Onderdeel van ons streven naar meesterschap in het primair onderwijs is het verbeteren van analysevaardigheden bij zowel leerkrachten als leerlingen.
Naast deze nieuwe aandachtspunten, willen we benadrukken dat we de kwaliteit van ons onderwijs op bestaande terreinen ook blijven borgen. Hierbij valt te denken aan rekenen, (voortgezet) technisch lezen, begrijpend lezen, onze visie op kleuteronderwijs met bijbehorende werkwijze, en de implementatie van Effectieve Directe Instructie (EDI) en Internationale Culturele Communicatie (ICC).
Samenwerking tussen school, ouders en leerlingen is van onschatbare waarde voor het succes van ons onderwijs. We kijken ernaar uit om samen met u te werken aan een inspirerend en leerzaam schooljaar. Uw betrokkenheid en feedback zijn altijd van harte welkom.
Laten we samen bouwen aan een toekomst vol groei en ontwikkeling voor onze kinderen.
Met vriendelijke groet,
Team Meester Kremerschool