Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Missie en Visie
    • Onderwijs
    • Onderwijsvernieuwingen
    • Team
    • Team in beeld
    • Gebouw en faciliteiten
    • Bestuur 'Talent Primair'
    • Partners
    • Uitkomsten enquêtes
    • Leerschool (stagiaires)
    • In memoriam
  • Praktische zaken
    • Schooltijden
    • Schoolkalender
    • Vakantierooster
    • Verlof en afwezigheid
    • Nieuwsbrief
    • Opvang
    • Intern Vertrouwenspersoon (IVP)
    • Algemene Verordening Gegevensbescherming (privacy)
    • Klachtenprocedure
  • Ouders
    • Ouders in school
    • MR
    • OR
    • Ouderportalen
  • Leerlingen
    • Leerlingenraad
    • Link naar COOL-portaal kinderen
  • Downloads
    • Formulieren
    • Documenten
  • Contact
    • Kennismaken
    • Aanmelden
    • Vacatures
Talentvol
Zelfbewust
Betrokken
Ouderportalen

  • Schooltijden
  • Schoolkalender
  • Vakantierooster
  • Verlof en afwezigheid
  • Nieuwsbrief
  • Opvang
  • Intern Vertrouwenspersoon (IVP)
  • Algemene Verordening Gegevensbescherming (privacy)
  • Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

De Meester Kremerschool heeft zich, via Talent Primair, aangesloten bij de Landelijke Klachten Commissie (LKC) voor het openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs.

Er is een klachtencommissie voor alle scholen van het bevoegd gezag die de klacht onderzoekt en het bevoegd gezag hierover adviseert. 

Het bevoegd gezag kan zich ook, na hierover instemming te hebben verkregen van de (gemeenschappelijke) medezeggenschapsraad, aansluiten bij een regionale of landelijke commissie.

De klachtencommissie geeft gevraagd of ongevraagd advies aan het bevoegd gezag over: 

  • (on)gegrondheid van de klacht; 
  • het nemen van maatregelen; 
  • overige door het bevoegd gezag te nemen besluiten. 

De klachtencommissie neemt, ter bescherming van de belangen van alle direct betrokkenen, de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij de behandeling van een klacht. De leden van de klachtencommissie zijn verplicht tot geheimhouding van alle zaken die zij in die hoedanigheid vernemen. Deze plicht vervalt niet nadat betrokkene zijn taak als lid van de klachtencommissie heeft beëindigd. 

De klachtencommissie brengt jaarlijks aan het bevoegd gezag schriftelijk verslag uit van haar werkzaamheden. 

Probeert u een klacht in eerste instantie op te lossen met de persoon zelf. Mocht u er samen niet uitkomen, dan kunt u contact opnemen met de schooldirecteur of een interne vertrouwenspersoon of in het laatste geval de klachtencommissie.

De officiële procedure kunt u vinden op de website van Talent Primair en/of via deze link: Klachtenregeling Talent Primair 


Snel naar

Uw kind aanmelden

De schoolgids

Social Schools

Contact opnemen

Onze school Missie en Visie Onderwijs Onderwijsvernieuwingen Team Team in beeld Gebouw en faciliteiten Bestuur 'Talent Primair' Partners Uitkomsten enquêtes Leerschool (stagiaires) In memoriam
Praktische zaken Schooltijden Schoolkalender Vakantierooster Verlof en afwezigheid Nieuwsbrief Opvang Intern Vertrouwenspersoon (IVP) Algemene Verordening Gegevensbescherming (privacy) Klachtenprocedure
Ouders Ouders in school MR OR Ouderportalen
Leerlingen Leerlingenraad Link naar COOL-portaal kinderen
Downloads Formulieren Documenten
Contact Kennismaken Aanmelden Vacatures
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools